19 mars 2008

Pakistan och en 40 dagars pakistanare.

Att ha arbete i Pakistan är en stor utmaning. Redan på Pakistans ambassad i Bangkok hårdnar det till. Den är utan tvekan den tuffaste ambassaden jag har att göra med. Mer och mer dokument behövs, men….. något annan saknas, som inte sägs på ett språk som jag förstår. Ett ord kan ju vara det som börjar med mut…. Det är inte många som vill till Pakistan dessa dagar, så kanske mannen i luckan har fått lönesänkning?

Ett 40 dagars pakistansk litet barn, som bor i Thailand med sin pakistanska mamma och sin pakistanska pappa var också där för att få ett dokument för de Thailändsk myndigheterna. Han hade också svårt att förstå vad de ville ha. Denna lille fine pakistanske killen sa till mig, på kroppsspråket, medan han låg där i pappas och mammas famn och sov hela tiden jag var där 3 timmar: ”Gör som jag: Låt Farsan göra jobbet!”

Först satt jag där och hela mitt inre jobbade hård, men efter hans tilltal blev det lugnt där inne. Wow...…det finns: In-Service-Rest, även när man jobbar med Pakistan!
Ingvar