16 april 2008

Mordet på Engla och en god kreativ "helig" vrede.

Vi läser DN varje morgon. Idag (16/4) handlar det mesta om det onda, om sport och om nöjen.
När det onda slår till blir man:
<>Först rädd och undrar hur man kan gömma sig från det onda.
<>Sedan får man ” En God Kreativ Helig Vrede” mot det onda.

I missionsarbetet i Asien möter vi mycket ondska. Och först blir vi också rädda och söker vägar att gömma oss. Men så kommer det in en starkare kraft. En kärlek till människor (även till de onda) som skapar ”En God Kreativ Helig Vrede” mot det onda. Och man vill inget hellre än att finna nya sätt att vara Livets och Ljusets Ambassadörer mitt i en mörk värld.

Visst kan jag fråga Gud: ”Varför tillåter du all ondska i världen? Men då får jag också vara beredd på att Gud ställer samma fråga till mig.

Jag läste också idag det öppna brevet från Englas mamma där hon slutar: ”…. vi vill hitta ett sätt att bära Englas ljus vidare till något stort och positivt för andra”.
Ingvar