30 maj 2008

Öppet brev till unga missionärer.

Kära unga missionärer,
Jag måste skriva till er: Ni behövs i dagens mission! Millioner människor söker efter hjälp att hitta vägen till den Levande Guden och vägen till ett värdigt liv. För att de skall få bönesvar behövs ni unga så vi tillsammans kan se ett nytt sätt att arbeta i ett nytt Asien. Vi 55+ behöver er för att arbetet skall utvecklas. Förlåt oss att vi alltför oftast begränsat er och även hindrat er att "blomma" i era gåvor och kallelser. Vi behöver varandra i detta stora arbete.

När jag ser behoven, vad som hänt, och alla nya utmaningar är min bön att ni unga skall GÅ UT för att kunna GÅ IN mitt i det unga Asiatiska samhället och att vi 55+ skall göra plats för er, så nya former av missionsarbete kan ta form.

Unga missionärer ett är säkert: Vi 55+ väntar på er! Och utan er unga – mitt i ett ungt Asien - kommer ”Transformation of Communities” att gå mycket sakta.

"Våga stora ting för Gud.

Vänta stora ting från Gud".

Välkomna! Med vänlig missionshälsning från
Ingvar