13 juni 2008

HURRA - nu kan jag göra en livsviktig Rapport!


För oss som, så här års, är mitt uppe i rapporteringssvängen kännas ett "Hurra" mer som ett skämt eller en lögn. Även om vi vet och inser att rapporterandet är lärorikt och livsviktigt, känns det som det skulle vara bra, just nu, med lite mindre av alla dessa rapporter och dead-lines.

Asien har många behov, många understödjare och vi har massor med goda nyheter, hur våra insatser förändrar samhällen och individer. Detta är inspirerande. Men att få krafter och inspiration till allt rapporterande: Gud Hjälp mig!

Idag fick jag ringa till Indien för att försöka få fram en rapport – tills på måndag, då den ”måste” till Sverige. Brrr…. Rapporteringssvängen kan bli skadlig för oss själva och andra om den snurrar för fort. Då dansar alla goda nyheter bort och man blir snurrig i huvudet.

Nej nu måste jag sova så jag kan vakna upp i morgon och fortsätta med mina, just nu, livsviktiga rapporter. Jag hoppas någon läser dem – för de är ju bra.
Ingvar