10 december 2008

"Hej alla Fälträvar,"

I går fick jag ett mail som började: ”Hej alla fälträvar”. Först blev jag förvånad att få denna ovanliga hälsning, men sedan kände jag mig glad. Inte för att jag känner mig ”listig som en räv” men för att jag stortrivs med att vara på fältet, vara aktiv på gräsrotsnivå och leva med i pulsen bland vanliga människor.

I lör-sön-måndags var jag en glad och tacksam fälträv som deltog i församlings och projekt arbetet i Songkhla i Sydthailand och i storstaden Bangkok. Roligt att få vara med - mitt uppe i vad som händer där. Pastor Kamhaeng och hans fru Aeow var tacksamma för deras besök till Sverige i våras och hade nu en förnyad inspiration till tjänst för Guds rikes tillväxt i syd. De vill 2010 ha en Missions konferens i Songkhla a) för att inspirera ungdomen till tjänst och b) för att tacka alla missionärer för deras insats i syd. Hoppas och ber att detta blir verklighet.

En bok har titeln: "Arkivråttor, fälträvar och spindlar i näten". Ni får gärna hälsa mig med Hej fälträv eller Hej spindel i nätet men inte Hej Arkivråtta. Den titeln vill jag aldrig skall passa in på mig. Ingvar