30 januari 2009

finna ro

Pappa ropade på mamma för att förklara varför han suckar så.  Han sa:  Jag har ju jobbat så intensivt och nu under sömnen så jobbar jag vid datorn med vissa ärenden.  Så kommer nästan samma grejer upp hela tiden.  Rapporter, jobb med partners, agreements m.m.  Det är då jag vaknar upp och suckar: JESUS.  (Här somnar pappa om igen och Mamma tar över.) Du kommer ihåg vad som står i Matteus att man kan lämna över sina bördor. 
Matteus 11:28-30 står det: "Kom till mig, alla ni som arbetar och bär på tunga bördor så ska jag ge er vila.  Ta på er mitt ok och lär av mig för jag är mild och ödmjuk i hjärtat.  Då skall ni finna ro för era själar.  För mitt ok är milt och min börda är lätt." Pappa har lämnat över sina arbetsuppgifter till kollegor men nu jobbar han med processen att också lämna över bördan själsligt.  För att få ro. Skrivet av Ruth och Anna