24 februari 2009

Igår jublade jag med Slummen i Indien.

Jag kan se BBC här på sjukhuset och igår jublade jag med den indiska slummen när filmen ”Slumdog Millionaire” tog 8 olika Oscars 2009 priser. Filmen handlar om slumbarn i Mumbai.
Jag har inte sett filmen men det berörde oss alla hur dessa de-fattigaste-av-de-fattigaste kunde stå där i Hollywood och beröra de rikaste-av-de-rika.
Jag har sett 10.000-tals slumbarn berörde i våra projekt i slummen i flera länder i Asien. Kortet är från järnvägsbarnen i Kolkata. Att se dessa före detta hjälplösa, nu fulla av liv och hopp, ger hopp för oss alla. Det finns hopp för oss (just nu) hjälplösa – när vi tar emot hjälp från Gud och från människor.
Läkaren var just inne och är nöjd med mina framsteg. På fredag är det dags för röntgen och han tror jag kan efter det börja gå, med hjälpmedel.
Tänk va fantastiskt att ingen människa är ett hopplöst fall. Inte ens jag som inte varit ur sängen på 31 dagar och inte ens barnen i slummen.
Ingvar