10 februari 2009

Tack för Pappas Familj

Just nu... tackar jag Gud:
-För lastbils chauffören som faktiskt(vi är i Thailand) ringde efter ambulans
-För sjukhus personal som hittade mitt telefon nr.
-För Joy och Helen som fick igång bedjare ca 30-40 minuter efter olyckan
-För Melinda som stod vid akutens dörr innan jag hann fram, som fanns där med sött the´när      jag höll på att svimma när stressen blev för stark över ineffektiviteten på sjukhuset.
 Som också hade pengar nog tillsammans med mina ören när sjukhuset inte ville överföra  honom till ett bättre utrustat sjukhus, förrän de fått cash.(Puuuhhh)  
-För Dao som tog sin plats istället för mina barn och satt med mig massor med timmar och  vakade. Tills Ruth kom.
-För Christian som en bror jag aldrig haft, som bara fanns där och bad och stöttade.
-För Dr.Pastorn som kom och hjälpte mig förstå CT scan för att ta goda beslut.
-För Lampuang som innan jag ens hann fråga hade flyttat in i huset för att ta hand om Lukas.
-För Pling och Paul som sprungit med Lukas 2 ggr om dagen.
-För Mariam o Ruth som satte igång bönerna och ringde anhöriga i Sverige.
-För Ruth som tog första möjliga flyg för att stötta morsan och hjälpa farsan.
-För kollegorna på InterAct som tog över.
-För trygga Barbro som satt hos Ingvar när vi behövde en paus.
-För Helen och Melinda som också vakade.
-För Mehrban, min indiska bror leverade böner, igen och igen. 
-För Ann-Sophie och Gerda som skött proviantering och levererat vad vi behövt. 
-För Elisabeth som fixat blommor och diktat, till uppmuntran för mig.
-För alla som i tysthet stått vi tronen i bön och bett och bankat, suckat och gråtit.
-För alla som välsignat oss med goda tankar och uppmuntran.
 Jag tackar Gud för att Han är God och att allt kommer att samverka till det bästa. Och att hans stora Familj har gett uttryck för att de är Pappas barn. Att de har Pappas DNA. Att allt det goda som finns i Pappa också finns i hans barn-tillsammans. Vilken Familj!!! Det var väl så Pappa hade tänkt det från början. Tack, Tack,Tack...
Jo jag har ju mycket mer att tacka för, det kommer mera senare......:-)
Kram
Anna