30 april 2009

Vart tar VÄGEN vägen... ?

Så här års pågår för oss (och många) mycket planering inför sommaren och hösten. Det är många församlingar, projekt, individer och missionärer/pastorer att besöka och samarbeta med innan ….. det är Julhelg 2009. Men hur skall det hela bli bäst, med bäst resultat? Man kan ju inte bara dyka upp var som helst och hur som helst. I morse läste vi några ord ur Max Lucados bok: ”Kaffestunder”, som ringt i mig hela dagen:
”Gud kommer inte att låta dig se ditt liv i förväg. Han lovar att du skall få en lampa vid dina fötter, inte en kristallkula in i framtiden.
Vi behöver inte veta vad som skall hända i morgon. Vi behöver bara veta att han visar vägen”.

Emanuel, Gud med oss. Inte kan jag ha en bättre reskamrat och reseledare om vägen är fin och rak. Och inte heller när den är brant och dålig. Min väg våren 2009 blev tuff, men när jag var hjälplös bar han mig. Nu går livet vidare och Emanuel ……. är med på vägen, utan att jag i förväg behöver veta vad som kommer att hända längs vägen. Planer har jag, många drömmar. Livet är spännande med Jesus ombord! Ingvar