26 maj 2009

Guds parfym


Har nyss gått svett & flås-rundan kl. 22:00 med Lukas runt i ett bostadsområde fullt med blommande buskar. Gardenia, Jasmine, Nattens Drottning och andra jag inte kan namnet på, fyller luften med underbar väldoft. Mina tankar gick till ordet som säger '' våra liv har nämligen en ljuvlig och livgivande doft på grund av vår gemenskap med Gud. Det är kristuslivets blomdoft inom oss, som både kristna och de som inte är kristna runt omkring oss känner'' 2 Kor 2:15. L.B.
När Ingvar kommer ner på morgonen efter dusch och rakning och skvättar av rakvatten, innan han svänger ut genom dörren, böjer han sig ner och ger mig en hejdå kyss. Då hänger det ofta kvar i luften och på läpparna av hans väldoft. 
Gud har inget rakvatten, men han har en parfym som hänger kvar i luften när vi haft gemenskap med honom. Vi är också som en trädgård full i dofter, en del dofter liksom slumrar och behöver en vindpust av himlen för att andra ska få njuta av dem. Kom du vind från himlen och blås i min trädgård. Så att de doftande örter du planterat i mig kan ge liv och välbehag åt andra omkring mig. 
Kram Anna