23 maj 2009

Livets Vitaminer

Igår eftermiddag var Anna och jag med på en studentexamen, Graduation from High School. Det var Danai som gick ut 12:an på Prem. Man blir glad när ungdomarna står raka i ungdomsvärden. Det påminner oss om när våra egna barn gick ut 12:an på Dalat School.

I går kväll kom en ung familj till oss. Vi var med på deras bröllop och har hjälpt dem några gånger med själavård. Under det sista året har de inte behövt komma till oss ”i kris”, utan de kommer då och då för att berätta att de nu mår bra. Det syns lång väg. Och deras arbete går nu framåt med stora steg. Vi gläds.
Medlemsomsorg (Member Care) är som Vitaminer. Det är verkligen ingen lyxgrej. Mer och mer ser jag att när jag kryddar livet, även på jobbet, med lite medlemsomsorg, mår jag bättre och ….. livet blir spännande. Det finns mycket små ”Vitaminer” i livet, som vi behöver för att vi som helhet skall må bra.
Att åter kunna resa ut till församlingar och projekt det är för mig vitaminer.
Att skriva och läsa korta och enkla bloggar är för mig stimulans. Det är som att ta ett vitaminpiller. Och jag behöver vitaminer i rätt portion. Ingvar