10 juni 2009

Bra avsked

Någon påstår:
”Vill du gå fort – gå ensam!”
”Vill du gå långt – gå med andra!”

Idag var sista dagen som vi tre områdesmissionärerna i Asien: Håkan, Stefan och jag samarbetade på samma plats. Håkan med familj åker tillbaka till Sverige, men vi är glada att Håkan har lovat hjälpa oss några månader till, från Sverige.

Med åren ser man mer och mer att missionsarbete är ett stort TEAM arbete. Först tar det sin tid att lära känna varandra men så vips … skall man skiljas. Vi kommer att sakna Håkan. Stefan, hur skall vi klara oss utan Håkan?

Att lära sig ”Göra-Bra-Avsked”, är svårt. Jag gillar inte avsked, men jag har upptäckt att bra avsked, hjälper mig lättare in i nästa Team-formation.

Och nu måste jag sluta för vi skall till Sverige om någon timma. Hoppas möta många av er och … jo ge dig en tack-för-alla-förböners kram. Ingvar