15 juni 2009

Känna sig hemma.

Det känns som vi har två hem, lika viktiga för oss: Chiang Mai och Klädesholmen. Idag har vi firat Gudstjänst i vår hemförsamling: Betel på Klädesholmen. Det kändes mycket gott och läkande. Vi fick många goa kramar. Att få höra orden: Välkommen hem! kändes så otroligt gott i hjärtat.
På eftermiddagen var vi också med via Skype på en Gudstjänst i Baptistkyrkan i Vänersborg. Också det värmde gott där inne.
Det bästa man kan uppleva i livet är att vara innesluten, älskad och välkommen. Jag hör hemma, jag duger, när jag har goda dagar och när jag har dåliga dagar.

Innan jag lägger mig måste jag referera från Stefans Swärds blogg:
”Min inställning är att vi måste förena en generös, ödmjuk och öppen inställning till människor av alla kategorier, men att samtidigt stå för evangeliet om Jesus.”

Detta har jag upplevt idag, första söndagen i Sverige denna sommar. När församlingen blir just detta, då känner jag mig hemma. Ingvar