28 juli 2009

Att satsa framåt och utåt, lyfter

I går kväll var jag till Götene på avskiljningsgudstjänst. Elimkyrkan var fullsatt och det var en underbart fin Missionärsinstallation av Mattias och Anna-Lena. Att höra deras kallelse och satsning framåt för att nå ut med evangeliet till onådda människor ….. var starkt. Att satsa framåt och utåt ….. det lyfter. Deras kapacitet, kunskap och hängivenhet smittar av sig.

Idag åkte jag från Göteborg till Götabro för att delta i årets missionärskonferens. Ber att vi alla … ett 80 tal …. skall tändas och sändas på nytt framåt och utåt.

I kväll slog jag på ordet ”Trygghetsnarkomani”. Det har skrivits mycket om att svenskar är ”Trygghetsnarkomaner” och inte vågar satsa på det som kan vara osäkert.

Någon påstår: För att känna verklig trygghet måste man kunna vila i det otrygga”. Min erfarenhet säger: Ja det är sant, men då vill jag ha med mig Pappa Gud och andra människor. ”Tryggare kan ingen vara….” även i det osäkra. Ingvar