13 juli 2009

Hönökonferensen och ... vitaminer

Häromdagen frågade jag Anna: ”Har vi med våra vitaminer hit till Sverige?” Och det hade vi. Wikipedia påstår: ”Vitaminer är organiska ämnen som kroppen inte själv kan tillverka men som i små mängder är nödvändiga för dess funktion. De måste därför tillföras utifrån.”

Idag besökte vi Hönökonferensen efter många år. Första gången jag var på Hönö var för över 45 år sedan och …… Hönö gav mig då andlig mat och viktiga andliga ”vitaminer”. Också idag serverade Roland Hellsten i sin predikan ”god mat” och nödvändiga ”vitaminer”. En var om våra livsverk: En idrottsman kan ta många guldmedaljer och få stor hyllning, men om han/hon tar dopingpreparat avslutas en lysande karriär i förnedring.

Hönö gav mig åter inspiration idag, genom Roland, som predikade från 2 Tim 4:6-8: ”… kämpa den goda kampen och fullborda loppet….”. Min tacksamma bön ikväll är: Tack Gud att du kan tillföra utifrån nödvändig mat och dryck, men också vitaminer för mig hela livet. Ingvar