05 augusti 2009

160 Km/tim

På tåget mellan Örebro och Göteborg, i 160 km/tim, vill jag utmana dig! Efter en kopp kaffe och med datorn i knäet lutar jag mig tillbaka i stolen. Skönt att inte behöva köra bil själv för att komma till Göteborg.
Jag och andra EFK-are har nu i 2 dagar jobbat hårt på ”Missionståget EFK” i Örebro med planering och samtal om hur evangeliet snabbare skall bli syndligt och spridas i Asien. Mission är spännande!
Visst kan man då och då stanna upp, på en station (som nu i Skövde) och evaluera t. ex ämnet: Institutionalisering och/eller mitt i Samhället. Om vi ser på kristen tro i institutionerna så går kristendomen tillbaka, men om vi ser på kristen tro i samhället, vågar jag påstå, att vi går framåt, också i Sverige. En utmaning för oss idag är:
Att trivas tillsammans i Kyrkan + Att leva ut vår tro i samhället = Att ha ett fantastiskt Liv.
Jag vill utmana dig från SJ: Kom med på Missionståget. Där kan vi trivas både "där Inne" och "där Ute". Du behövs! Ingvar