13 augusti 2009

Tillbaka i arbetet i Asien

Efter en bra sommar känns det bra att åter börja arbeta på plats här i Asien med de 5 länderna som jag är områdesmissionär för. Ibland känns det som det skulle räcka att ha bara ett av dem, men samtidigt njuter jag av att va mitt uppe i mångfalden.
Mycket svåra katastrofer, svårigheter och förföljelser får jag del av, men också många positiva och glada nyheter. Allt behövs, på olika sätt bearbetas. Till exempel idag när en Pastor från Pakistan ringde och var förtvivlad. Mycket problem! Utmaningen blir: Hur kan jag uppmuntra och hjälpa de kristna i Pakistan?
Eller för Taiwan efter tyfonen Morakot. Att söka vägar att hjälpa andra ... är lättare sagt än gjort. Men arbetet går framåt och mycket händer. Missionsarbete är spännande. Jag stortrivs på jobbet. Att vara Guds medarbetare... på detta sätt och ... trivas, får man det? Ingvar