30 november 2009

Positivt återbesök

24 januari i år kom jag hit medvetslös i ambulans och svävade mellan liv och död i 3 dagar. Jag var här på IVA 4 dagar och i rummet bredvid i 36 dagar = 40 dagar. I morse däremot körde jag själv med bil, gick in och var vaken hela ljumskbråck operationen som varade 45 minuter. I morgon får jag gå hem. Jippi!

Trevligt att göra positiva återbesök där man en gång kämpat, mellan liv och död. Denna gång var jag vaken och bland annat samtalade med narkosläkaren och även kirurgen om vad jag jobbar med som missionsarbetare. Narkosläkaren hade bra frågor om oss kristna.
Sist kämpade jag hårt 4 dagar på IVA. Jag vantrivdes där. Nu i uppvakningsrummet låg jag 3 timmar och …. gladdes åt att känseln i nedre delen av kroppen sakta återvände.

I själavården uppmanas man att i bön tillsammans med Jesus våga ”återbesöka” sina mörka och svåra minnen och upptäcka att Jesus(Emmanuel, Gud med oss) var där med mig, trots att man inte då var medveten om det.
Det kan vara positivt att också fysiskt återbesöka där man arbetat och där man kanske en gång "svävade mellan liv och död".

Welcome back f.d. missionsarbetare till f.d missionarbeten. Ingvar