27 februari 2010

Olika förhållanden.

Att vara områdesmissionsarbetare kan innebära stora förändringar under kort tid. Jag var 4 dagar på gränsen till Laos, en dag i Chiang Mai och nu 14 dagar i Indien. På varje plats har vi olika typer av projekt som jag medverkar i med:
> God Beslutsfattning.
>> Tydlig Administration.
>>> Kreativ Verksamhet.
Inget arbete växer om inte dessa 3 delar finns med. Jag trivs utmärkt med att va aktiv i alla 3 områdena, men …. att vara mitt i verksamheten på gräsrotsnivå där människors liv och förhållanden förändras – det är utan tvekan bäst.
Att ”landa” i storstaden Kolkata kräver nya krafter och ny inspiration. Jag är glad att detta finns, även för dessa 14 dagar. Jag vill inte köra med gamla välsignelser, utan ta emot och ge vidare nya. Också kunna landa i både byliv och stadsliv för att kunna samarbeta och ge något med värde till både stadsbor och till bybor. Ingvar