25 april 2010

Livet på Vägen

Det är söndag morgon och jag sitter här på sängkanten (08:00) och läser (03:00 i Sverige) morgontidningarna DN.se, SvD.se och DAGEN.se. Genom dataskärmen kan vi lätt hänga med över allt.

Tack Josefin för Vägen till Livet: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=210093 Bra att du och Jonas är: Blivande Missionärer till Asien. Välkomna. Vi behöver mer folk i Asien som predikar och lever ut både: Vägen till Livet & Livet på Vägen. Förmodar du skrev detta på BB. Välkommen till Livet - nya bebisen.

Tack Jaktlund för: http://www.dagen.se/blogg/jaktlund/2010/04/baksidan-av-gemenskapen Visst kan också vi missionärer fastna och folk kan säga om oss: ” ……jag har mött missionärer som mest hållit sig för sig själva." Vi som ”…. går ut i hela världen” måste också se till att vi lokalt inte stänger inne oss i någon unken stinkande låda.

I dagens värld, inte minst i (oros) Thailand, behövs nu mer än någonsin både Vägen till Livet och Livet på Vägen. Ojdå, nu är klockan 09:00 och jag …….. skall inte hålla mig för mig själv längre på sängkanten. Dags att möta andra. Ingvar