16 juli 2010

Fel kläder och en veckas feber

Förra torsdagen köpte vi ett kompostkärl och på kvällen, även under lite duggregn gjorde vi iordning en fin plats för den. Anna bad mig flera ggr: ”Ta på dig mer kläder!” Men det gjorde jag inte. När jobbet var klart, gick jag in, huttrade och var genomfrusen. Även en varm dusch hjälpte inte. Sedan dess har jag haft feber. Igår gick jag till vårdcentralen på Tjörn, som sände mig till Kungälvs Sjukhus, som sände mig till Östra Sjukhuset i Göteborg. När de hörde vi arbetet utomlands, fick de ännu mer frågetecken.

Här ligger jag nu "bänkad", men ….. det glädjande är att de just hittat att jag har lunginflammation. Och de har redan börjat medicinering. Lärdomen jag fått är:

  • Jag skall använd rätt kläder för rätt väder.

  • Jag skall lyssna mer på min älskade Anna. Hon är en vis kvinna.

Bänkad men inte modfälld. Ingvar