22 augusti 2010

törstig?

''Om någon törstar, så kom till mig och drick.'' ''Den som kommer till mig ska aldrig någonsin hungra, och den som tror på mig skall aldrig någonsin törsta.'' ''Hör på alla ni som törstar, kom hit till vattnet...''
Törstig? var frågan som ropade inom mig imorse.
Är man törstig så söker man automatiskt efter något att stilla törsten med. Vi är skapade med den reflexen. För egen del så tror jag att törsten ibland blir felriktad, till företeelser eller människor. Till möten, konferenser eller kanske pastorer och predikanter. Den som ropar till mig är Jesus: Kom till mig och drick. Så jag bestämmer mig för att lyfta blicken från omständigheter och högre upp än människor och ropar: Jesus jag törstar, fyll mig igen! Du är den ende som kan tillfredställa min törst.... och vattnet är Livets Andes vatten.
Kram
Anna
PS. Pastor Sidney(Worapong Jariyapruttipong) från Thailand gästar vårt land och vårt hem. Ingvar är just nu och tolkar honom i Falkenberg. Sidney har sett Gud förvandla hela områden i Thailand och tusentals människors liv. Bön och fasta är hans motto.