01 september 2010

Akut Pakistan

De första pengarna gick i måndags till 2 hjälpprojekt bland nödlidande i Pakistan. Vi hoppas snart kunna sända mer. Planering av hjälpprojekt är viktigt, inte minst i ett land som Pakistan. Vi kallar dessa 2 projekt:

a) Flood Disaster 2010 in Pakistan (North) som blir mer rehabilitation, eftersom vattnet där sjunkit undan.
b) Flood Disaster 2010 in Pakistan (South), som blir nu först nödhjälp, eftersom vattnet där ökar.

Se mer bilder på http://www.efk.se/viewNavMenu.do?menuID=655

När jag tänker på landet: Pakistan, får jag många frågor. Men när jag tänker på folket i Pakistan, får jag medömkan och känner kallelse till tjänst. Jag tror inte jag känner något folk i Asien, som har så mycket spänningar i samhället som Pakistan. Och så, kom denna enormt stora katastrof på toppen av allt. De behöver nu verkligen vårt deltagande. Jag planerar besöka Pakistan i början av oktober, för att följa upp dessa 2 projekt, men också det långsiktiga arbete vi redan har där. Ingvar