09 september 2010

Tidlös Medlemsomsorg och Bed för Barbro som fått Denguefeber.

Vi skall gå ut i hela världen och gå till varandra i Medlemsomsorg när andra har det svårt, men ….. om vi inte kan vara där, kan vi ändå ge tidlös Medlemsomsorg på avstånd. Jag möter ofta människor som säger: ”Jaha ja ..... det var dig, som jag bad för januari 2009. Och jag blir mer och mer tacksam för allas förbönsstöd, som hjälpte mig då och som uppmuntrar mig nu.

Barbro, EFK missionär i Chiang Mai Thailand, har fått Denguefeber. På Thai kallar man sjukdomen för: ”Feber-blod-ut-stor”.

Bed för Barbro att hennes kropp nu snabbt producerar nya röda blodkroppar.
Bed för Stefan och barnen.

De flesta av oss kan inte nu besöka Barbro. Men ….. vi kan be för henne så att hon just nu kan uppleva styrka och snabbt helande. Också att hon senare när hon möter kända och okända får höra: ”Det var dig, som jag bad för september 2010! Äkta medlemsomsorg fungerar:

Före - Under - Efter.

Är det denna tidlösa Medlemsomsorgen som Jesus talar om när han säger: ”Jag är med er alla dagar”? Ingvar