27 oktober 2010

Kolkata Kallar

I natt landade jag i Kolkata och har nu 20 dagar i detta världens 2:a folkrikaste land. I vissa länder landar man och det är trögt att komma igång. Men i vissa, som Indien, känns det som allas hjärtan och allas sinnen är helöppna. Man känner sig välkommen, älskad och behövd.

I morgon börjar en Ledarträning här i stan för över 500 deltagare. Förutom titeln Advance Leadership Training så är mottot:
Låt Kristi frid regera i era hjärtan,
den frid som ni blev kallade till i en enda kropp,
och var tacksamma.
Kol 3:15

Detta är en av mina favoritversar. Woow, det skall bli trevligt och spännande. Anna och jag undervisade här september i fjol. Nu saknar jag Anna, men glad att Anders B. kommer.

När jag tittar på fjolårets bilder grips jag av kallelsen att verkligen åter servera andlig frisk och god mat till dem. Ingvar