07 november 2010

Änglar och jag har haft det roligt idag

Åkte tidigt i morse för att hinna till Muang Li i tid för gudstjänsten. En metodistkyrka i en liten stad där 1 av mina medarbetare arbetar på lantmäteriet. Igår fick jag reda på att de ville jag skulle predika och jag klev ur min trygghetszon och bestämde mig för att predika på Thai.
Det var riktigt roligt och det bästa av allt var att 2 kvinnor ville lära känna den Jesus som inte förkastade synderskan i Lukas 7 och fler kom fram för förbön för diverse behov. Guds änglar och jag jublade tillsammans. Det är ju nåd. Vi åkte sedan till ett barnhem som jag besökte för första gången för knappt 2 år sedan. Man känner när man kliver in på området att det är något speciellt.
Det var nästan öken runt byggnaderna tidigare. Nu blomstrar det på den mark som ingen ville ha för den var omöjlig att få något att växa på. Så otroligt vackert. Barnen blomstrade också. Ock så detta härliga par som har hand om 50 barn. Och det sker ständigt mirakler omkring dom. Man känner hur Far ler när han tittar ner på detta barnhem. Önskar det skulle vara så överallt. Så jag har haft en riktigt rolig dag.
Kram Anna
foto 1: Församlingen i M. Li
foto 2: 2 av mina medarbetare som bor i M.Li
PS. Kort från barnhemmet kommer senare.