07 februari 2011

Ärligt talat.....

Att överlämna ansvaret för arbetet i ett land, det är lättare sagt än gjort. Förra månaden fick jag ta över EFKs arbete i Mongoliet och 1 mars överlämnar jag Laos till Josefin. Tekniskt är det lätt att ta emot och ge fakta, men känslomässigt …... hur gör man det bäst? Att bara försvinna är inte kreativt eller hälsosamt. Ärligt talat har jag stortrivs att jobba med Laos, och kommer att sakna mitt direkta engagemang i detta land. Men samtidigt ….. skall det bli bra att Josefin kommer in. Hon kommer att passa mycket bra in där. Igen påminns jag åter om en målsättning jag har, men som inte alltid är så lätt speciellt känslomässigt: Börja det bra, göra det bra, avsluta det bra.

Och idag Hurrar jag speciellt för min högt älskade Anna. Hon fyller 59. Ärligt talat: Hon är, utan tvekan, världens bästa människa att dela livet med. Be blessed, min älskling. Ingvar