19 februari 2011

Trevligt. Bra att jag åkte!

Under ett hemma år har vi många församlingsbesök. Först undrar jag alltid: Hur skall det här bli? Men när jag reser hem, summerar jag alltid: Trevligt. Bra jag åkte dit.

Flera av våra underhållsförsamlingar har nu gått in i nya Frikyrkoförsamlingar. Då blir det extra spännande att möta a) gamla bekanta, b) nya församlingsmedlemmar, men också c) nya människorna som brinner för mission, men kanske finns i församlingens periferi.

Först tar det sin tid att hitta varandra men …. det finns så många goa människor i Sverige. Och man blir glad. Det blir säkert denna helgen också, i Östergötland.

En krydda på våra besök: Det är alltid roligt att representera EFK i båda gamla och i nya frikyrkoförsamlingar. Det känns som EFK och Guds mission hör ihop. Det känns som vi är på G.

Oj da, söndages text (enligt Kyrkoåret) är: Nåd & Tjänst. Det låter bra. Ingvar