26 juni 2011

Har det känns meningsfullt?

Sitter nu på en Swebus mellan Falun och Göteborg. Ringde just Anna som väntar på mig i Gbg. Hon ställde fråga: Har det känns meningsfullt?
På väg hem, brukar jag alltid summera. Ibland är det lätt att göra en självevaluering med många siffror, men ibland, som nu, efter 3½ dagar med många på Torp och 3½ dagar med många på Dalagården får det bli:
a) en självutvärdering utan siffror och
b) en extern utvärdering, som får krypa fram från andra, så småningom.
En upptäckt som blev tydligare för mig denna veckan: De som fungera och brinner lokalt, fungerar och brinner också för mission längre bort. Guds kraft räcker för oss att vara aktiva både nära och långt borta. Det är ingen konkurrens mellan Yttre och Inre mission. Dessa två delar kompletterar och berikar varandra. De som satsar nära har tid och pengar att satsa också långt borta. De som satsar långt borta har också tid och pengar att satsa nära.

Åker nu genom Dalsland, här som jag föddes. Apg 1:8 har talat till mig: Ni skall få kraft när den Helige Ande kommer över er ….. (min översättning) ….. både här hemma och till jordens ände. Spännande.
Jag kommer att svara Anna när jag möter henne i Göteborg, om två timmar: Ja, midsommarveckan 2011 har verkligen varit meningsfulla. Ingvar