20 juni 2011

Jag skäms inte för Mission, ty ......

Jag måste säga att jag är ofta förvånad över allt positivt som Mission innebär, också här hemma. Att våga se, och gå utanför ”lådan” ….. det lyfter. På engelska talar man om: ”Go outside the Box”. Vi behöver öppna all 3: Hemmet-församlingen-samhället. Dessa 3 kan berika varandra, på alla nivåer. Spännande.
Utresekurs: Anna och jag hade 2 givande dagar på Götabro, för utresande EFK missionärer. Även om vi inte är nya, så finns det mycket nytt att lära sig i Mission. De kallade oss veteraner. Vi åkte från Götabro med bönen att vara Veteraner som kan tänka nytt och som går framåt.
Församlingsledning. Anna och jag har just haft 2 dagar med ett Församlingsteam (Styrelse) från en svensk församling. Vi trivs utmärkt med att samarbeta med församlingsledare så de kan fungera … på alla nivåer.
På Torp. Om 20 minuter tar jag buss och tåg till Torp. Är där fram till torsdag. Anna kan tyvärr inte komma med i år. Hon kommer att jobba med hemsjukvården hela midsommarveckan.
På Dalagården. Jag ser framemot att var på Dalagården torsdagskväll till söndag eftermiddag.
Jag skäms verkligen inte för evangelium, inte heller för Mission. Och verkligen inte för EFKs Missions insatser. De är spännande, fruktbärande och har stor framåtanda. Ingvar

Lägger på några action-bilder från Mongoliet: