28 juli 2011

Annan årstid..... annat sinnelag

Det var länge sedan jag reste i norra Indien, på regnperioden. Vanligtvis är jag här okt - nov. Och jag måste säga det är annorlunda. Folk är i annan sinnestämning och jag måste ha med detta i min tankevärld. Och när jag tänker efter så är det ju också i Sverige stor skillnad att möta människor under våra olika årstider.

Men, det är lärorikt att också gå sida vid sida med människor när det är klibbigt, lerigt och regnigt. Jag kan uppmuntra dig att göra din nästa missionsresa i juli månad. Jag märker att folk har annan hastighet nu i juli och ….. det är lätt att samtala om vikiga saker. Också det som är jobbigt.
En sak är säker. Att resa i juli tar på krafterna. Jag måste nu lägga mig för att få en god natts sömn, innan vi i morgon skall jobba vidare. God natt önskar Ingvar i Indien.