19 juli 2011

Första dagen på denna arbetsperioden.

Efter man varit på en plats blir "landningssträckan" och "startsträckan" kortare. Jag kom igår till Chiang Mai och …… allt känns både vant och nytt. Kan inte förklara hur det är att, på samma gång, komma tillbaka till Chiang Mai och komma framåt till Chiang Mai.




Lägenheten har varit uthyrd ”i andra hand” och ….. den stod och väntade på mig, perfekt i ordning. Allt är på sin ”rätta” plats efter 14 månader. Woow. Helt underbart.

Historia spelas upp för mig. Jag gick runt och såg tavlor och annat som vittnar om allt som hänt. Oj oj, oj, vad mycket i Guds rike man varit med om.
Framtiden står för dörren. Jag kan inte låta bli att entusiasmeras av en spännande framtid. Jag säger det inte av slentrian eller för att vara hurtig. På våra utresedagar på Götabro i juni bad vi för ett nytt par som skall till RCA. Då kom Guds Ande och bönen blev: ”Gud hjälp dem att jobba med det gamla och med det nya; samtidigt. Bönen jag bad för dem blev också en bön för mig själv. Mycket fint som hänt skall fortsätta, men samtidigt står mycket nytt för dörren.

>>>Det gamla får inte hindra det nya.

>>>Och det nya får inte hindra det gamla.


Det finns plats för båda och dessa båda kan komplettera varandra. Amen!

Mellan 21 juli - 3 augusti skall Jonas F och jag till Indien. Följ med via bloggen.
Nutid. Well …. det är nu monsun med regn och klibbigt väder. Och även om jag saknar Anna och känner mig trött, kan jag inte upphöra att tycka att: Mission öppnar upp och blir en bro till Liv ..... också här. Ingvar