22 augusti 2011

Islossning i syd!?

Gårdagen i Hat Yai, vilken dag. Jag vill inte vara för positiv, men när man ser positiva saker …… kan jag inte annat är vara glad.
Först; Gudstjänsten bland Thai. Thaiförsamlingen City Church är nu några år och en av stans största. De är verkligen en tongivande församling i syd. Jag kan aldrig få nog av att delta i arbetet, som andra startade, en gång i tiden. Ofta sa de: Vi är så tacksam för de första missionärerna som kom. Berätta för dem vad som händer nu.

Sedan; Gudstjänst med Burmes församlingen också i City Church. De har nu mötts till gudstjänster ett år och de växer. De flesta är nykristna. Det var helt underbart att möta dem. Detta var första gången jag fira gudstjänst med Burmesser och predikade med tolkning till burmesiska.

Sist; men inte minst, mat med 3 unga nyckel ledare i stan. Välutbildade, men heltända att tjäna Gud och människor i samhälle och församling. En var anställde och 2 volotärer.



De äldre verkar nu satsa markant på de yngre. Känns som jag skulle vilja skriva en hel bok om: Islossning i Sydthailand. I Songkhla använde de ordet Väckelse.

Är nu på väg norrut. Idag till Bangkok med The Way of Life och SPM, i kväll till Chiang Mai och imorgon till Phayao. Ingvar