02 september 2011

De säger något till oss

Jag möter då och då människor som vill straffa mig, för vad andra gjort dem. Jag möter andra … som är likgiltiga, men jag möter också många som vill tacka mig, för vad andra gjort dem.

I Hat Yai för några helger sedan kom en kvinna fram till mig efter gudstjänsten. Hon bubblade över av TACK för vad 4-5 svenska missionärer gjort för henne. Hon kunde deras namn och ..,…. sken som solen. Hon berättade hur de tog hand om henne som liten flicka på Barnhemmet i Songkhla. Nu har många år gått och hon är vuxen, men tacksamheten till missionärerna som hjälpte hennes som liten, var mycket stor och synlig även nu.

Men då, kanske dessa 4-5 svenska missionärer många gånger funderade över om deras tjänst till dessa hjälplösa barn verkligen betydde något. Jag stor där och gladde mig, samtidigt som jag undrade: Hur kan jag berätta för dessa 4-5 f.d. EFK missionärer vad som hänt med detta lilla barn?


Nu reser Victor och 3 Indier i Sverige. Jag hoppas verkligen många kan möta dem och uppleva: Det lönar sig att satsa på Mission. Jag skulle vilja vara med i Fillan i Örebro i kväll. Ingvar