17 september 2011

Planering för 2012 och .... telefon från Pakistan

Så här års planerar vi här i Chiang Mai för missionsarbetet 2012 i våra 14 länder i Asien. I måndags och i tisdags hade vi fasta & bön. Och nu 3 dagar och hela nästa vecka planerar, samtalar och ber vi tillsammans om Guds vilja och människors vilja för året 2012. Spännande och utmanande.


I alla sammanhang krävs det: ”Ordning och reda på torpet”. Detta gäller både personligen och tillsammans. För några år sedan tyckte jag denna process var jobbig. Jag var nog mer en just-nu-"hands-on" person. Men jag ser mer och mer att om folk skall trivas, vi alla växa och vi fungera bra som rörelse måste vi planera väl i alla 3 delarna:
Bra Beslutsfattning (Good Governance)
Tydlig Administration (Clear administration)
Kreativ Verksamhet. (Creative Implemntation)

Utan tveckan behöver vi Den Helige Andes ledning så vi förstår Guds vilja (”låt din vilja ske”) och vi kan planera med andra och ha bra beslutsfattning. (Andra ord är: gott styre, ledning, makt, auktoritet).

Jag trivs nuförtiden med planering, även om man blir trött av mycket tänkande och ”bollande”. Nu skall jag ut och röra på mig denna underbara lördag. Jag saknar Anna men …. jag vet hon skall vara med Ruth, Niklas och Emelie just nu. Ingvar


PS, Precis nu innan jag skulle lägga in denna blogg, ringde Pastor Emanuel Bashir från Pakistan till mig. Han berättade om översvämning och denguefeber som just nu härjar där. Det finns många som behöver hjälp även just nu 2011.