05 oktober 2011

Andlig mat i rätt tid

Det finns platser jag inte gillar att åka till. En sådan plats är Pakistanska Ambassaden i Bangkok. Men för att göra mitt jobb behöver jag ett Pakistanskt visum och då måste jag ju först till Ambassad i Bangkok.

Jag drog på den resan, men igår morse …. åkte jag. På väg till Bangkok öppnade jag min bibel och läste Daniel 9:22 ”…han sade till mig: Daniel, jag är utsänd för att ge dig insikt och förstånd."

Jag har läst denna vers förr men nu ……blev orden levande och personliga för mig. Mitt i min situation. Orden blev andlig färsk mat, i rätt tid. Efter jag tuggat på dem ett tag kände jag mig styrkt. Vilken skillnad.

Jag gick in på Ambassaden helt lugn. Jag mötte den Pakistanska personalen och de var vänligare och inte alls så jobbiga som förr. Inte vet jag om de var annorlunda eller om mitt hjärta var annorlunda …. nu mätt av Guds ord.

När jag kom hem på kvällen och vi skulle lägga oss läste Anna från Joh 21 om Jesus som säger till Petrus:


  • För mina lamm på bete.

  • Var en herde för mina får

  • För mina får på bete.

Jag somnade mätt och belåten efter en god andlig frukost och en god andlig kvällsmat. Ingvar