11 oktober 2011

Noah


När Ingvar började resa utan mig, började våra barn säga, mamma behöver en hund i huset. Dom smidde planer och lånade oss sin Lukas (Mariam o Phils labrador) för att väcka pappas intresse. Och han föll. Detta tog några år men nu är Noah här. En Golden Labrador Retriever, det festliga var att när vi skulle betala för Noah sa ägaren: Behåll 500:- och lägg dem i kollekten, eller till ert arbete.
Jag valde namnet Noah för vi är mitt i ett svårt översvämmat Thailand, där 60 av 77 provinser är drabbade och nu är man orolig för huvudstaden. Noah hörde från Gud, lydde. Att vara lydig är en bra kvalitet. Dessutom gav Gud löftet till Noa att det inte skulle bli någon mer översvämning som drabbar hela jorden. Hoppfullt.
Ja, så läste jag att namnet Noah betyder: Vila, fridfull, tröst och långt liv-- detta hittade jag på nätet.
Ja, så nu är vi hundägare till Noah, 10 veckor gammal.
Ett tack till våra barn som inte gav upp. Tack Ingvar för att du höll ditt löfte till dem.
Kram Anna