25 oktober 2011

Vision För Mission 2012.... och gräsrötterna

Att få ihop det stora och det lilla, drömmar och verklighet är en utmaning. Men när man kan ha med sig båda, fungerar livet bäst.

Jag började min resa igår från Chiang Mai till Bangkok – utan Pass. Det var lite pirrigt. Men jag kom fram i Bangkok på torra gator (hela Bangkok var igår inte översvämmat) och jag fick mitt Pass från Pakistans Ambassad – med visum i. Skönt.

Så jag åkte vidare hit till Delhi. Överallt jag kunde skrev jag på Vision För Mission 2012. (=EFKs projektkatalog för 2012). Uj Uj Uj .... så mycket att skriva om och ….. vi har ju massor med visioner. Jag skulle vilja att vi kunde göra dubbelt så mycket. Men hur mycket hinner och orkar vi få med, i det stora Asien? Idag är inlämningsdagen till Örebro för vad som skall stå där. På engelska låter det alvarligt. (The Deadline).

Anna och jag åt söndagslunchen på en restaurang i Chiang Mai och där stod en skylt: Welcome to Groundwork 2011. Jag vet inte vem detta gällde men jag översatte det till: Välkommen till gräsrotsarbetet 2011. Och det talade till mig …. mitt i Vision för Mission 2012 arbetet och även nu: mitt bland Indiens 1,21 miljarder människor. Ingvar