08 januari 2012

Nytt kapitel, med ett nytt arbetsteam.

Idag har vi haft vår första samling med det nya EFK-Chiang Mai arbetsteam. Trevligt och spännande. Jag ser stor potential:
· i vad, var och en av oss kan göra
· i vad, vi kan göra tillsammans,
men det räcker inte. Vi måste också göra plats för
· vad Gud kan göra.


Då kommer massa underbara saker att hända 2012.

I vår första samling läste vi min faroritvers:
Låt Kristi frid regera i era hjärtan,
den frid som ni blev kallade till i en enda kropp,
och var tacksamma.
Kol 3:15

I fredags Skypade jag med en medarbetare i Ulaan Bator i Mongoliet. De hade 27 minusgrader på dagen och …. ner mot minus 40 på nätterna. Burr…. men deras hjärtan var varma. Han gav mig en fin illustration:

"Vi kan visa hur bra vi själva kan fiska
Vi kan lära andra att fiska.
Men vi misslyckas om fiskaren kommer hem med massa fisk, men grälar och är våldsam med sin fru och sina barn."

Vårt mål att göra bra jobb själva, jobba bra tillsammans, men också att Guds frid får regera i individer, i familjer och i samhällen.

Ja, det är bara fridsfursten Jesus själv som kan ge den typen av inre frid.

Ingvar
--------

När jag (Anna) skulle läsa igenom texten ovan blev jag påmind om vad jag hörde i en dröm 2 nätter sedan. En självklarhet som tyvärr inte alltid är så självklar:
"Någon förklarade för mig att det är helheten som räknas. Att vad jag gör i hemma-livet påverkar helheten. Att man inte kan separera det i delar och tro att en del av min vardag inte påverkar en annan."
Detta gäller ju också kroppen och församlingen, om en lem lider, så lider hela kroppen
Kram Anna