19 april 2012

Oslo..... stå upp för det äkta fredspriset!

De sista dagarna har rättegången i Norge varit huvudnyheter i hela världen. BBC har sänt långa reportage från Oslo. Handlingarna då Anders B. dödade över 70 i Norge, i fjol sommar, skakar om och utmanar oss. H. Arenius skriver i DAGEN den 16e: Det land som delar ut Nobels fredspris måste nu bevisa att det förmår stå upp för de rättsprinciper på vilka freden ovillkorligen vilar.

Jag är glad att evangelium kom till Norden så jag idag inte behöver vara en grym Viking, som dödar andra. En som åker ut i världen för att plundra och röva. Nej jag har fått förmånen att åka ut i världen för att dela med mig av Guds rikes: tro, hopp och kärlek.

Det onda i världen utmanar oss. Många i världen väntar nu på Oslos ”förmåga att stå upp för ….” det äkta fredspriset.


Och många runt dig och mig väntar på att du och jag också skall stå upp för det äkta fredpriset. Att vi skall stå upp för det äkta Evangeliet = de goda nyheterna. De dödar inte. De ger liv. Ingvar