23 maj 2012

Sista dagen i Mongoliet, för denna gången

Igår hade jag en bra dag med MMCs ledare i Erednet. De är på frammars och … tänk var mycket ”Mongolian Mission Centre” betytt för Mongoliet och många länder häromkring. De är verkligen tända på att nå ut med Guds evangelium.


Jag kom med nattåg tillbaka till UB i morse och har tillbringat dagen med UB United. Detta är ett fotbollsprojekt som växer, med omkring 70 barn & ungdomar. När jag var med dem idag fylldes jag av glädje vad detta projektet betyder. De flesta av dem har det enorm jobbigt där hemma, men i detta projekt trivs de. Det syntes. De har motot: Allting är möjligt. Några nyckelord de jobbar på är: Karaktär – relationer – teamarbete. Och jag ser tydligt att de växer i dessa värderingar. De är också duktiga fotbollsspelare och vinner olika turneringar.

En av ledarna är pastor i en församling så …… minst 12 av dem har nu börjat gå till gudstjänsterna på söndagarna.




Jag lämnar Mongoliet i morgon förmiddag mycket glad ..... men ..... trött. Ingvar