09 maj 2012

UB


Idag kom jag till Mongoliets huvudstad UB = Ulaan Baatar. På sv. Ulan Bator. Jag saknar ”brorschan” Rune som var med i fjol. Men det finns många syskon och vänner när man jobbar med församling och mission. Man behöver verkligen inte vara ensam.

Det första jag gör när jag kommer till ett land och skall vara där mer än 3-4 dagar är att skaffa mig ett lokalt SIM kort = Mobilnummer. Det finns 2 stora fördelar med det:

a) Jag slipper betala höga telefonräkningar pga roaming.
b) Och de lokala kan nå mig med att ringa lokalsamtal. Vill du nå mig har jag fram till 24e maj 
                +976 95915422.

Jag gick till JCS kontoret och kände mig Välkommen.

Vi ber och hoppas sända nya EFK missionärer till Mongoliet, mycket snart. ”Gud sänd arbetare till skörden i Mongoliet” är min bön. Den svenska flaggan finns på JCS kontoret och i många Mongolers hjärtan. Ingvar