15 maj 2012

Vi lever i Asien.....


Om jag vore ny här skulle man haft många tillfällen varje dag att bli irriterad, frustrerad kanske till och med arg, för att saker inte fungerar som min hemkultur eller enligt mina referensramar. Men man lär sig att leva med ett leende på läpparna, ett stort frågetecken i tanken och med en bön i min ande: Gud Hjälp mig!
Jag började dagen med att köpa en sugpropp- för en toalett som inte fungerat på en vecka, och en soptunna för centret för att hunderna sliter sönder soppåsarna som inte hämtas av sophämtarna när de ska. När jag levererat åker jag hem för att jobba hemifrån, för luftkondiionering har kolapsat på centret och hjärnan går i slow motion i hettan vi har just nu. Vid halv 5-tiden åker jag till centrat för att vänta in en kvinna som vill ha hjälp . Ett storm väder drar in, strömmen går och klockan hinner bli nästan 7 innan jag får reda på att de står och väntar utanför min grind hemma. Jag stänger ner centrat och försöker gissa mig till vilka strömbrytare som behöver knäppas av. Ösregnet har slutat (tack o lov) och medan jag kör vår MC hemåt ropar jag på ‘‘stor nåd’‘. Jag hade precis läst en artikel om Great Grace, och kände att det är precis vad jag behöver. 
Och förresten det gick bra att vara både fysisk och andlig rörmokare och för bådadera behövdes Great Grace!   
Kram Anna