09 oktober 2012

Dag 1.(Bangkok) Trevliga "höga" ledare

Idag stannade jag till här i Bangkok för att gå till Arbetsdepartementet (Labour Department) och till Pakistans Ambassad. Jag kände idel glädje att träffa dessa stora chefer.

Jag har sedan jag var 25 år ”sprungit ”på ministerierna för olika tillstånd och signaturer, många gånger med ett bultande hjärta för dessa stora chefer. Men när jag tänker tillbaka så kan jag summera: De är ju trevliga. De är ju också människor.

Chefen på Labour sa idag: ”Jag känner igen er sedan 15 år”. Och hon sken som solen. Konsul på Pakistan Ambassaden lämnade mig själv passet med visum i och önskade mig allt gott i Pakistan och sa: ”Har du några problem i Pakistan. Så ring mig”. Han var mycket trevlig. Woow.

Visst skall vi visa respektera för överheten och vara visa, men att var full av rädsla och ”litenhet” inför dem hjälper oss inte.

Gud välsigne de som är ledare i samhället.

Så hade Mattias H, Christian G och jag lunch tillsammans. Trevligt. Nu måste jag förberedda mig för pastorsdagar i morgon i Kolkata. Jag vill denna resa välsigna och hjälpa de som är församlingsledare i Indien. Ingvar