26 oktober 2012

En trygg plats


Ikväll är jag vid Trädet(kort o gott för Tree of Life Ministry)men så ofta  befinner vi oss vid en andra 'träpålen' symbolen för Jesu fullbordade verk på korset.
Vi har precis avslutat en lektion som påminde oss om sanningen att vår smärta, våra pina, våra sår har också de en plats i Jesu fullbordade verk.
Idag när jag var stilla i förberedelse så fick jag en bild av hur det kunde ha sett ut när ungarna tryckte på runt Jesus och lärjungarna ville jaga bort dem. Jesus såg vad som höll på att ske och sa till dom att inte förbjuda barnen att komma nära.
Jag berättade om bilden för gruppen, med en förklaring att Jesus är en trygg person att komma till när man är sårbar, och att Han väntar på att ta emot de smärtor och skam som vi fortfarande håller fast vid.
En av kvinnorna bryter in och säger : Waow... när vi lovsjöng såg jag Jesus omringad av barn och hans vita kläder var täckta med röda strimmor.
Far är så god när han talar så tydligt till sina barn, för det skapar tro och förtröstan. Den här gruppen av kvinnor håller på att förvandlas mitt framför våra ögon, och det är en sådan glädje att se dom växa.
Kram
Anna