26 februari 2013

20åringar ta en tid i team!

Missionsbåten Elida betydde mycket för mig som ung. Också har OMs fartygen gjort det:

  • Första Logos i Paradip Indien. En vecka under tiden 30 mar - 23 apr 1974. Jag glömmer aldrig min första
    Påskdagsmorgon utomlands med Sunrise Service på Logos däck, påsken 1974.
  • Duolos i Göteborg under tiden 1 nov -13 nov 1984.
  • Och nu Logos Hope här i Bangkok ….idag.
Madeleine P, tog mycket väl hand om mig idag. Hon introducerade mig till många unga och även några äldre, som varit med sedan 70 talet. 400 arbetar nu på Logos Hope och de var synligen glada för det gensvar de får i Bangkok. De säljer mer böcker, ja mer kristna böcker än väntat.

Jag är mer än någonsin övertygad om att en tid som 20 åring (eller mer) i ett kristet Teamarbete … välsignar oss hela livet.

Helen och Peter P. Ni har en helt underbar dotter som just nu är i missionsarbete i Thailand. Hon fortsätter ”ert Line-up arbete” med ära. Mötte också Johanna N. från Borås som välkomnande oss alla ombord.

Gör som jag: Åk till Logos Hope i Bangkok, köp böcker och bli välsignad av härliga ungdomar. Före 11e mars 2013.

Ingvar

Några bilder från idag: