19 februari 2013

Från örnens perspektiv

Jag frågade ett av mina får (J.P) hur det var i hennes hemby och speciellt i familjen. Hennes pappa och en faster tog emot Jesus som sin frälsare vid jultid och nu undrade jag hur det går. Hon själv hade byggt upp tjocka murar gentemot sin pappa redan som barn, men när Gud började visa henne sin kärlek så har murarna rasat bit för bit och hon var så lycklig över att få leda sin pappa och faster till tro på den Gud de hörde om när de var små men aldrig lärt känna.
Nu har hon redan 6 personer som väntar ivrigt på henne när hon kommer hem till byn. 2 av dem har mentala handikapp men hon berättar hur de härmar allt hon gör och säger hur förvånad hon är över att Gud använder dom.
Nu satt jag där med en bit till i mitt pussel och det kändes som när man går på Google Map och plötsligt får en örns perspektiv på vad Gud sysslar med runt omkring oss:
Den ena efter den andra i Tree of Life teamet befinner sig i församlingsplanterarplaner, tankar eller så håller man redan på.
J.S. som varit med i vårt team från början, håller redan på att leda flera nya husgrupper och församlingar i syd. Det började med hennes egna syskon o familjer och redan har de multiplicerat sig. K.P
tränades tidigt av oss han leder idag en församling i Syd. S.P bildade en husförsamling med mest ungdomar, för 2 veckor sedan strax utanför CM.
En familj är på gång att flytta för att Gud kallar dem att vara ljus på en mörk plats i detta land.
Ytterligare två team familjer har kallelse att gå.
Denna iver att ge vidare är ny- här!!
Det är verkligen något på gång i detta land.
Jag hade trott att de alla skulle plantera levande träd (med Tree of Life's struktur ) men jag ser ju att det de bär med sig i sina förvandlade hjärtan är något som de alla sår vidare till deras nya små eller stora flockar.
Jag läste från Joh. 21:16-17 Simon, Johannes son eller Anna, Svens dotter: Älskar du mig? Ja, Herre, du vet att jag har dig kär! Jesus sa: Var en herde för mina får.
Kram Anna