13 februari 2013

NU KÖR VI !!! - en bit till

Den dag då jag ''helt plötsligt'' fyllde 61 :-) blev Jesaja kap. 61 så levande för mig igen.
Dagen efter när jag tog min motionsrunda i poolen(tro nu inte att vi har vår egen pool) blev jag plötsligt så upprymd av tanken att vara 61 och att få vara frisk, att våga tänka förändring och att våga tänka nytt. Att inte komma under det svenska(eller europeiska)molnet att är du över 50 så är du inte mycket att hänga i julgranen. Jag tänker på Abraham och Sara som fick Isak när hon var 90, vilket känns ännu värre eftersom hon ändå var den som skulle bära barnet i sin kropp 9 månader.

Kapitlet slutar i ett härligt crescendo efter att ha deklarerat Guds tanke om återupprättelse för sitt folk.
Av helande, frihet, nåd, tröst, glädje, uppbyggnad av ruiner, ära istället för skam etc. Så slutar det med en bild av bröllops fest stämning med en lovsång som växer fram för alla att se och höra.

Tack alla ni som bett speciellt för Ingvar och mig under sista halvåret, jag hade inte  kunnat skriva om förändring med glädje och tillförsikt om inte ni hade funnits. Och tack till vår älskade familj som har stöttat och peppat och haft mycket omsorg om oss.

Summan: Hurra för att vara 61 och våga tänka att det vi har fått av Guds kärlek och barmhärtighet, av liv, men också av visdom, erfarenheter, gåvor av olika slag blandat med förtroende av folket, språk och vänner, gör att det känns rätt bra att tänka: NU KÖR VI !!- en bit till!

(Och för dig som är nyfiken, så ska du få veta mer---- snart!)
Kram Anna