14 mars 2013

Stödja de Nationella

Ja detta är verkligen att stödja Nationella Pionjärarbetare. Woow. Dessa 80 från andra sidan floden är här 3 dagar och från 06:00 till 23:00 får de undervisning. Och de ser inte ut att bli övermätta.

Jag ser detta som en stor förberedelse för det nya arbetet i UBON.

Idag släppte jag dem "lös" att be för varandra 2by2. Vi hade Lennart H. hos oss för många år sedan och han hade ofta 2by2 bön. Denna typ av bön älskar många i Asien. Problemet är att få stopp på dem.   

 

Jag vill ge dig en berättelse som jag hörde idag.
I landet L. kom en lokal pastor till en ny plats. En familjen blev kristen, som hade mycket avgudar. Pappan i huset bad Pastor ta bort hans avgudar, men pastor sa: Nej det är din uppgift. Pappa gjorde det. Så kom sonen hem, som är regeringsanställd. Han blev arg och trodde pastor tagit bort avgudarna. Pappa sa: Det är jag som tagit bort dem. Sonen gjorde någon typ av anmälan och ..... så skulle Pappan straffas med fängelse. Pastor kom i mellan och sa. Jag tar detta straff. Och just nu, sedan 2 måndader tillbaka sitter pastorn i fängelse och tar den nykristnes straff. Be för landet L på andra sidan floden. Ingvar