16 mars 2013

Vem tar upp Rune Gustavssons mantel?

Bild from Bodafors sommaren 2009.
Vi har nåtts av budet att Rune Gustavsson, Aneby, i går avslutade sin jordevandring. Han var då på sitt 92:a levandsår.

Rune har betytt enormt mycket för oss, ända sedan 1974 då vi först kom till Indien. Hans missionsintresse var utan gränser och uppmuntrande oss missionärer … alltid. Han låg alltid steget före oss i sin missionsstrategi. Var jag än mötte honom sa han: Du Ingvar …. jag måste få prata med dig om ….. och så fick andra vänta tills han fått de senaste Missionsnyheterna och delat sina missionstankar. Oftast gällde det Indien, som låg varmt på hans hjärta.

Rune Gustavssons missionsengagemang smittade av sig. Sist mötte jag honom på Nagalands möte i Aneby sommaren 2012. Lika intresserad, även om han hörde dåligt. 

När Anna och jag  mötte honom aug 2009 i Bodafors ville han inte sluta. Han hade all tid i världen för Mission i världen. Jag tror det var då han sa: ”Jag skall nu trappa ner … till heltid”.

Ropet från oss missionärer är: Vi behöver nu många som tar upp hans mantel!

I saknad. Ingvar
                                                Denna också från Bodafors sommaren 2009.